Poznámka k augustovému číslu časopisu FORBES

V čísle som našiel veľa anglických slov, ktorým obyčajný človek, najmä senior, nerozumie. Napr. influencer, talkshow, pilates, podcast, call centrum, street food, event salon manager, Brand Voice, uprising,...
Boli tam aj slová, ktoré nepoznám. Napr. vinyl, komodita, outdor LED, uhlíková stopa, facelifting, startup, biznis, Net DOOH, ASAP, abdominoplastik, Chat GPT, brunch, Brandlob, E-mobilita,...
Slová, ktorým rozumiem, ale ich nepoužívam sú napr. TikTok, liposukcia, banky, stres, vyhorenie, zelené investície, aj ťaci, predávač trávy, tetovačky, predátor, mozgová atletika, know-how,...
Pozrel som si aj 25 najbohatších podnikateliek USA, článok o zrodení miliardára a multimilionára, o top slovenských infuenceroch, veku nanosekundovej pozornosti, aj o ľudoch s karikami v nose a o tráve - nie na ihrisku,...
Umelú inteligenciu (UI) poznám a všeličo o nej viem. Všeličo som o nej napísal (napr. na https://blog.sme.sk/jozefmiklosko/veda-a-technika/nove-techniky-s-umelou-inteligenciou-hrozba-alebo-sanca), bol som koordinátor jej výskumu v ČSFR vyše 8 rokov, 5 rokov som viedol Medzinárodné bázové laboratórium pre UI v Bratislave, v ktorom pracovalo vyše 200 vedcov z 12, vtedy socialistických krajín,... Dnes si o UI utiera ústa kde – kto. Najmä média často píšu o veciach, ktorým nerozumejú a UI patrí k tomu.
Tieto poznámky som si napísal na okraj novín. Niečo som snáď zapísal nepresne a teraz to neviem prečítať, ale listovať zasa vo Forbese sa mi už znova nechce.