Podľa SACR môže Slovensko prekonať minuloročný rekord v návštevnosti
Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) odhaduje, že Slovensko môže tento rok prekonať v počte návštevníkov rekordný rok 2015, kedy sa pre dovolenku v niektorom zo slovenských regiónov rozhodlo 4,3 milióna turistov.
Generálny riaditeľ SACR Igor Donoval odhaduje, že vzhľadom na rozbeh roka a očakávané slovenské predsedníctvo v Rade EÚ, je predpoklad, že údaj 4,3 milióna turistov by mal byť prekonaný.
Približne 10-% nárast návštevnosti oproti vlaňajšku by pritom bol podľa neho zaujímavý. Domáci cestovný ruch pokladá Donoval na Slovensku za celkom silný, a práve to je výhoda toho, že ak by sa niečo v rámci Európy udialo, Slováci zostanú doma a čísla návštevnosti "podržia".
V minulom roku sa pritom pre dovolenku na Slovensku rozhodlo historicky najviac turistov. V porovnaní s predošlým rokom 2014 išlo o nárast o 16 %.
Čo sa týka domácich dovolenkárov, tých vlani na Slovensku oddychovalo 2,6 milióna a ich počet medziročne vzrástol o 16 %. Turistov zo zahraničia prišlo vlani spolu 1,72 milióna a medziročne ich návštevnosť stúpla o 17 %.
K vlaňajšej rekordnej návštevnosti prispeli podľa SACR aj marketingové aktivity agentúry. V priebehu roku 2015 sa zúčastnila s národnou expozíciou na 24 veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí. Poskytla tak súčasne priestor na prezentáciu pre takmer 80 spoluvystavovateľov. Boli to napríklad krajské a oblastné organizácie cestovného ruchu či jednotlivé kraje, mestá obce alebo kúpele a hotely.
Donoval skonštatoval, že k výraznému zviditeľneniu Slovenska na globálnom trhu prispeli práve prezentácie Slovenska na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, ale aj televízne a on-line kampane prostredníctvom Google, YouTube a Facebook.
Napríklad kampaň SACR na televíznej stanici Eurosport videlo podľa agentúry viac ako 284 miliónov divákov v 53 krajinách sveta. Čo sa týka národného portálu cestovného ruchu www.slovakia.travel, ten v roku 2015 navštívilo viac ako 2,52 milióna užívateľov internetu čo predstavuje nárast o 100 %.