Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
24. marec 2016

Škoda Auto sa vlani stala najziskovejšou veľkoobjemovou značkou celého koncernu VW

Štvrť storočia po vstupe nemeckého koncernu Volkswagenu (VW) do Škoda Auto sa česká automobilka vlani stala najziskovejšou veľkoobjemovou značkou celého koncernu. Z každej koruny tržieb mala zisk pred zdanením takmer 11 halierov. Na škandál s emisiami si firma pripravila finančné rezervy. Uviedol to dnes na svojej internetovej stránke český denník Mladá fronta Dnes (MF DNES).

S výnimkou ziskovejších luxusných značiek Bentley a Porsche ide o najlepší výsledok medzi značkami koncernu VW. Škoda tak v otázke ziskovosti predbehla aj Audi. To si vlani pohoršilo: z každého eura tržieb malo vlani zisk "len" 9 centov, zatiaľ čo Škoda sa dostala s rentabilitou tržieb na 10,9 %.
      

Pre Škodu Auto ide o najlepší výsledok od roku 2007, keď rentabilita jej tržieb dosiahla 9,2 %. Ešte na prelome tisícročí sa pohybovala okolo 3 %.
      

Výsledky za Volkswagen majú tento rok oneskorenie vzhľadom na vplyv aféry "dieselgate". Budú však rozhodne horšie než v prípade Škody Auto.
      

Zisk českej časti Škody Auto vlani presiahol 30 miliárd českých korún (1,11 miliardy eur), takže medziročne vzrástol asi o dve tretiny. Ak sa však započítajú aj výsledky tovární Škody v zahraničí, zisk celej skupiny Škoda Auto dosahuje "iba" 19 miliárd Kč.
      

Dôvodom je veľká strata v Rusku, ktorá sa minulý rok podľa výročnej správy vyšplhala takmer na 5 miliárd Kč. Ďalšie straty Výročná správa nerozoberá, ale nemenované zdroje MF DNES naznačili, že ide najmä o vplyv indického biznisu, kde firma dlhodobo prerába.
      

Inzercia

Rusko malo byť jedným z pilierov expanzie Škody Auto, ale pád cien ropy a následná kríza v krajine negatívne ovplyvnil predaj. Automobilky v Rusku tak teraz vykazujú obrovské straty, z trhu sa však stiahnuť nechcú, pretože do tamojšej výroby investovali miliardy.
      

Problémy Ruska vidno aj na rebríčku krajín, v ktorých sa predalo najviac škodoviek: po Číne a Nemecku je tretím najdôležitejším trhom Česko nasledované Veľkou Britániou. Až potom prichádza na rad Rusko.
      

Z podobných dôvodov ako v Rusku zostáva Škoda Auto aj v Indii, kde vyrába 12.000 áut ročne. Po rokoch poklesu tam firma vlani rástla, vzhľadom na celkový objem predaja je to však zanedbateľný posun.
      

Na zisk Škody mala vlani čiastočne vplyv aj aféra dieselgate, ktorá sa týka podvodov s emisiami. Motory so softvérom, ktorý umožňoval pri testoch zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, sú totiž aj v niektorých modeloch Škoda. Náklady na zvolávanie áut do servisu si však firma dala už do účtovnej závierky za minulý rok v podobe rezerv v hodnote 3,2 miliardy Kč. Súčasne podľa správy Volkswagen zaplatí náklady na zvolávaciu akciu vo výške 1,843 miliardy Kč.

Odporúčame

Karadžič je zodpovedný za ostreľovanie obliehaného Sarajevo

Karadžič je zodpovedný za ostreľovanie obliehaného Sarajevo

Medzinárodný tribunál pre vojnové zločiny v bývalej Juhoslávii (ICTY) dnes v prvej časti rozsudku nad bývalým bosnianskosrbským prezidentom Radovanom Karadžičom rozhodol, že nemá dostatok dôkazov pre dokázanie jedného z dvoch bodov genocídy, v ktorých bol Karadžič obvinený. Uznal ho však zodpovedným za vraždy, útoky na civilistov a iné hrôzy, ku ktorým došlo počas 44-mesačného obliehania metropoly Sarajevo v rámci bosnianskej vojny (1992-1995). Celý konflikt si vyžiadal zhruba 100.000 mŕtvych.

UK sa v dvoch rebríčkoch dostala medzi top univerzity sveta

UK sa v dvoch rebríčkoch dostala medzi top univerzity sveta

Univerzita Komenského v Bratislave (UK) sa dostala do prvej päťstovky celosvetového rebríčka University Ranking by Academic Performance (URAP) a medzi 700 najlepších univerzít sveta v rebríčku QS World University Rankings. TASR o tom informovala Andrea Földváryová z Oddelenia vzťahov s verejnosťou Univerzity Komenského v Bratislave.

Denník Svet kresťanstva

Diskutovať môžu exkluzívne naši podporovatelia, pridajte sa k nim teraz.

Ak máte otázku, napíšte, prosím, na diskusie@postoj.sk. Ďakujeme.