"Za nižším predajom do zahraničia je zvýšený záujem o jahňacinu na domácom trhu," uviedol.
Podľa neho toto mäso získava konečne na popularite aj u nás. "Zväz neustále pokračuje v razení hesla: Nájdi si svojho baču. Sú už farmári, ktorí väčšinu svojho chovu predajú vo svojom regióne," konštatoval. Záujemcovia o túto stále nedocenenú delikatesu pritom kúpou jahniat priamo od chovateľa aj výrazne ušetria.
Slovenskí chovatelia predávali tento rok v zahraničí kilogram živej váhy zhruba na úrovni 2,4 eura bez DPH, čo už nebolo veľmi zaujímavé. Takmer všetky jahňatá putovali odberateľom do Talianska.
Najväčšími slovenskými exportérmi "veľkonočných" jahniat sú stále Agrokombinát Sabinov, ktorý realizuje väčšinu vývozu, a Agrofarma Červený Kameň.